Jak wyjawił Adrian Sutil w rozmowie z holenderskim 'Formule 1 Race Report', zespół Force India nie wprowadzi systemu KERS i ustawianego przedniego skrzydła w najbliższym czasie.
26-letni Niemiec uważa, że wprowadzenie dwóch głównych innowacji sezonu 2009 nie jest łatwym zadaniem."To nie takie łatwe jak się wydaje. Przednie skrzydło ma silnik elektryczny, który podnosi i opuszcza jeden płat, a w to jest zaangażowane mnóstwo oprogramowania. Wierzę jednak, że do wyścigów w Europie Force India pojedzie z KERS i ustawianym przednim skrzydłem."
Sutil nie uważa jednak, by System Odzyskiwania Energii Kinetycznej znacznie pomagał w wyprzedzaniu.
"KERS czeka na nas w fabryce, by został zamontowany w samochodzie. W tej chwili jednak zastanawiamy się nad nim, gdyż wprowadza on znaczną niekorzyść w wagową."
13.04.2009 10:19
0
temu teamowi przydalaby sie taka sama transformacja jak u hondy... moim zdaniem trzyma ich stara konstrukcja, gdzie adaptacja czegokolwiek nowego to gra kompromisow, ktore nie pozwalaja rozwinac skrzydel takim nowinkom jak kers... trza by przeprojektowac cala skorupe wraz z dyfuzorem i adaptacja ruchomego przedniego skrzydla...
13.04.2009 10:22
0
"To nie takie łatwe jak się wydaje(...)" wg mnie chciał powiedzieć: To jest dużo droższe niż się wydaje i jeszcze nie wiadomo czy będzie działać. :)
13.04.2009 10:58
0
Po prostu nie są pewni czy to spełni oczekiwania. Jednak uważam, że jeśli nie wprowadzą radykalnych zmian w tym złomie, nadal będą "czerwoną latarnią" sezonu.
13.04.2009 11:17
0
Oni akurat mają niewiele do stracenia, bo jak na razie imponujących wyników ani osiągów nie uzyskali, więc mogą sobie poeksperymentować i pogrzebać w bolidzie. Ale fakt, tu chyba bardziej chodzi o kasę niż o trudności techniczne :P money, money, money (i to duże) ;)
13.04.2009 11:26
0
Jak moze chodzic o oprogramowanie, skoro ono jest ponoc dostarczane jako standardowe od FIA? ;]
13.04.2009 12:07
0
wiecie co mnie rozwala Ferarri niby najlepszy team a bez punktów hahahaha Szkoda Kubicy zeby sie nie powtórzyła sytuacja z tamtego roku
13.04.2009 12:40
0
Powinni sprubowac coś zrobic, może skopiowac od innych.
13.04.2009 14:27
0
Niech zaryzykują, przecież nic nie mają, więc nic nie mogą stracić, jedynie zyskać.
13.04.2009 14:44
0
Po co im regulowany przedni płat? Kogo chcą wyprzedzać?
13.04.2009 18:10
0
Jak oni chcą powalczyć z kimkolwiek o awans do Q2, skoro nawet nie potrafią sobie poradzić z czymś, co wydawało mi się być podstawą. Normalnie, załamali mnie... Rozumiem, że nie mają zbyt dużego potencjału, i tak dalej, ale do tej pory myślałem, że to ruchome skrzydełko, to oczywista oczywistość. Ale jak widać, życie cały czas mnie zaskakuje ;]
13.04.2009 19:22
0
no to sorry....
13.04.2009 20:38
0
force-india - Ferrari jest najlepsze tylko na papierku. Można to porównac do królewskich (dla niewtajemniczonych Real Madryt) w piłce nożnej, który statystycznie jest najlepszym klubem w Europie, ale mimo to grają dośc przeciętnie.
13.04.2009 21:06
0
grzybo dokładnie o tym samym pomyślałem. Ustawiany przedni płat i KERS w ForceIndia żeby ułatwić wyprzedzanie? Przecież SuperAguri już nie jeździ, a do STR trochę im brakuje. Zastanawia mnie jednak forma STR. To niby ten sam bolid co RBR ale z silnikiem Ferrari, a jednak są wyraźnie z tyłu. Co do KERS to jestem jak na dzisiaj zdecydowanym przeciwnikiem tego systemu, uważam że pogarsza osiągi.
13.04.2009 23:44
0
@pz0: Ale ten przedni płat chyba przydaje się również na prostych, więc jego wmontowanie w bolid FI nie jest pozbawione sensu.
14.04.2009 07:02
0
Nie wiem czy to takie istotne. Czytałem jakieś wywiady z kierowcami w czasie testów i wszyscy chyba się wypowiadali że jeszcze nie używali tych regulowanych płatów i nie sądzą że będą ich używać w wyścigach. Nie wiem czy tak na prostych jest potrzebny. Przedni płat głównie generuje docisk, a przy okazji opór, więc na prostych raczej przeszkadza, przydaje się w zakrętach. O ile pamiętam to kąt natarcia skrzydła można zmieniać jeden raz na okrążenie, więc przydatność zmiany kąta do poprawy czasu okrążenia jest mocno wątpliwa.
14.04.2009 11:06
0
ja lubie sutila i force india, dodatkowe czesci bylyby potrzebne...
14.04.2009 11:10
0
Myślałem, że te zmiany kąta natarcia skrzydła nie są ograniczone i można ich używać przed każdą prostą, łukiem itp. Czyli jednak masz rację, w przypadku FI takie ruchome skrzydło niewiele pomoże...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się